Hello Everyone,
I’m new to this forum and excited to join such a passionate community of watch enthusiasts. I’ve recently started getting into diving, and I’m looking to purchase my first dive watch. My budget is around €500, and I’m hoping to get something that offers both durability and style.
I’d like to prioritize a watch that meets the following criteria:
- Water resistance: At least 200 meters (ISO-certified if possible).
- Build quality: A robust case and a scratch-resistant crystal (sapphire preferred).
- Lume: Good visibility underwater, especially in low-light conditions.
- Movement: I’m open to either quartz or automatic, though I’d love to hear your thoughts on which might be better for a beginner.
- Design: Something versatile that I can wear casually, not just for diving.
So far, I’ve come across a few options, such as the Seiko Prospex line and Citizen’s Promaster series. Both seem to have solid reputations, but I’m unsure which offers better value for money. Are there any other brands or specific models that I should consider?
[https://www.hablemosderelojes.com/t/nuevo-proyecto-2024-el-rswc-supersharkomatic/]
Additionally, I’d love to hear your personal experiences with the maintenance and reliability of dive watches in this price range. If you’ve found any hidden gems or alternatives to the popular choices, please share!
Looking forward to your expert recommendations. Thank you in advance for your help and insights.
Thanks in advance for your help and support.
Hola a todos,
Soy nuevo en este foro y estoy emocionado de unirme a una comunidad tan apasionada de entusiastas de los relojes.
Recientemente comencé a bucear y estoy pensando en comprar mi primer reloj de buceo.
Mi presupuesto ronda los 500 € y espero conseguir algo que ofrezca durabilidad y estilo.
Me gustaría priorizar un reloj que cumpla con los siguientes criterios:
- Resistencia al agua: Al menos 200 metros (con certificación ISO si es posible).
- Calidad de construcción: Una caja robusta y un cristal resistente a los arañazos (preferiblemente de zafiro).
- Lume: Buena visibilidad bajo el agua, especialmente en condiciones de poca luz.
- Movimiento: Estoy abierto al cuarzo o al automático, aunque me encantaría escuchar tu opinión sobre cuál podría ser mejor para un principiante.
- Diseño: Algo versátil que pueda usar de manera informal, no solo para bucear.
Hasta ahora, me he encontrado con algunas opciones, como la línea Seiko Prospex y la serie Citizen’s Promaster.
Ambos parecen tener una reputación sólida, pero no estoy seguro de cuál ofrece una mejor relación calidad-precio. ¿Hay otras marcas o modelos específicos que debería considerar?
[https://www.hablemosderelojes.com/t/nuevo-proyecto-2024-el-rswc-supersharkomatic/]
Además, me encantaría conocer sus experiencias personales con el mantenimiento y la confiabilidad de los relojes de buceo en este rango de precios.
Si ha encontrado joyas ocultas o alternativas a las opciones populares, ¡compártalas!
Esperamos sus recomendaciones de expertos. Gracias de antemano por su ayuda y sus ideas.
Gracias de antemano por su ayuda y apoyo.